این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

ژست های متفاوت «لئوناردو دی کاپریو» و «کامیلا مورونه» در حاشیه فستیوال کن

۱ خرداد ۱۳۹۸
696 views
بدون نظر

آن ها اکنون نزدیک به یک سال است که با هم هستند و در این مدت تا حدود زیادی توانسته اند رابطه شان را از چشم رسانه ها و عموم مردم دور نگه دارند. روز یکشنبه و در حاشیه فستیوال سینمایی کن، لئوناردو دی کاپریو، ۴۴ ساله، نشان داد که برای گرفتن یک عکس اینستاگرامی از نامزدش، کامیلا مورونه، ۲۱ ساله، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. این بازیگر برنده جایزه اسکار در جریان نهار خود با نامزدش در هتل Hotel du Cap-Eden-Roc نشان داد که استعداد عکاسی را نیز به دیگر استعدادهایش اضافه کرده است.

 «لئوناردو دی کاپریو» و «کامیلا مورونه»

لئوناردو دی کاپریو در جریان حضورش در فستیوال کن از نامزدش که ژستی شبیه بالرین ها گرفته بود و لباسی بلند و خال خالی به تن داشت عکس های متعددی گرفت تا در اینستاگرام بارگذاری نماید. تلاش های دی کاپریو برای گرفتن بهترین عکس از بهترین زاویه در حالی بود که مورونه برای تبلیغ فیلم «میکی و خرس» (Mickey And The Bear) در فستیوال کن حاضر شده و دست هایش را در هوا انداخته و روی نوک انگشتانش ایستاده بود. لئوناردو دی کاپریو با تبعیت از سبک و رنگ لباس نامزد زیبای آرژانتینی اش، یک هودی سفید و شلوار جین مشکی به تن داشت و با یک کلاه مشکی بیسبال که به صورت برعکس به سر گذاشته بود سعی داشت کمتر جلب توجه نماید.

 «لئوناردو دی کاپریو» و «کامیلا مورونه»

ستاره فیلم «گرگ وال استریت» لباس های تک رنگ خود را با کفش ورزشی سفید و عینک گران قیمتی ست کرده بود و کامیلا را در حال ژست گرفتن با گوشی هوشمند خود دنبال می کرد. کامیلا مورونه نیز که به شدت زیبا و شیک پوش شده بود روز قبل در حال خارج شدن از هتل مارتینز دیده شده و با فیزیک بدنی متناسبش بسیار حسادت انگیز به نظر می رسید. این مدل مشهور Vogue، برای اولین بار روز یکشنبه و برای فیلم «میکی و خرس» فرش قرمز جشنواره کن را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: عاشقانه های «گرگ وال استریت»؛ علاقه «لئوناردو دی کاپریو» به زنان مدل زیر ۲۵ سال

 «لئوناردو دی کاپریو» و «کامیلا مورونه»

دی کاپریو و مورونه از دسامبر ۲۰۱۷ با هم نامزده کرده اما سال گذشته خبر رسید که ستاره «از مرگ بازگشته» بعد از سال های متوالی و داشتن رابطه های نسبتاً کوتاه مدت با زنان بسیار جوان تر از خود، ظاهراً این بار به دام افتاده و می خواهد با مورونه ازدواج کند. بر اساس اخبار US Weekly در نوامبر گذشته، رابطه این دو بسیار جدی بوده و همه می گویند که ازدواج این دو به زودی رخ خواهد داد. ظاهراً این دو در مورد ازدواج صحبت هایشان را انجام داده و برخی منابع نیز اضافه کرده اند که دی کاپریو ظاهراً آمادگی بچه دار شدن را نیز دارد.

 «لئوناردو دی کاپریو» و «کامیلا مورونه»

لئوناردو دی کاپریو ۴ سال بعد از بازی در فیلم بزرگ و برنده جایزه اسکار «از مرگ بازگشته» که بالاخره جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را نیز برای وی در پی داشت، امسال با «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) باز خواهد گشت. لئو در این فیلم نقش یک ستاره سابق سریال های تلویزیونی را بازی می کند که همراه با بدلکار و دوست قدیمی اش (با بازی برد پیت)، در تابستان ۱۹۶۹ و در شرایطی که هالیوود در حال تغییر است تلاش دارد به موفقیت در عرصه سینما دست یابد.

 «لئوناردو دی کاپریو» و «کامیلا مورونه»

کوئنتین تارانتینو این فیلم را بر اساس سناریویی اورجینال از خود ساخته و نتیجه کار در یک پروژه سینمایی بزرگ و پرستاره روز ۲۶ جولای (۴ مرداد) منتشر خواهد شد هر چند برخی می توانند زودتر از بقیه و در جریان فستیوال کن تماشاگر این فیلم باشند.

بیشتر بخوانید:  از «روزی روزگاری در هالیوود» تا «ایرلندی»؛ مورد انتظارترین فیلم های سال ۲۰۱۹

نوشته ژست های متفاوت «لئوناردو دی کاپریو» و «کامیلا مورونه» در حاشیه فستیوال کن اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.

«جاوید اقبال»؛ مخوف‌ترین قاتل سریالی پاکستان و هیولایی که می‌خواست ۱۰۰ مادر را بگریاند

۱ خرداد ۱۳۹۸
459 views
بدون نظر

اگر از مخاطبان سریال ها و برنامه های سرویس نتفلیکس باشید یا مدت زیادی در یوتیوب چرخیده باشید متوجه می شوید که آمریکا شیفته قاتلین سریالی و داستان های آن هاست. علاوه بر آن، ۶۷٫۴۱ درصد قاتلین سریالی جهان در ایالات متحده بوده اند که رقم باور نکردنی ۲٫۷۰۰ مورد به ثبت رسیده را شامل می شود. ترکیب این دو فاکتور، عواقب غیرمنتظره ای دارد، یعنی اینکه مشهورترین و هولناک ترین قاتلین سریالی دیگر کشورها معمولاً در سایه همکاران آمریکایی خود قرار می گیرند. یکی از این افراد یک قاتا سریالی پاکستانی به نام جاوید اقبال است که علیرغم جنایات باورنکردنی که مرتکب شده بود توجه چندانی را در رسانه ها و حتی اینترنت به خود جلب نکرد. دلیل هر چه که باشد، جاوید اقبال هیولایی بسیار فراتر از بسیاری از قاتلین سریالی ایالات متحده بود. در ادامه این مطلب داستان جاوید اقبال، مخوف ترین قاتل سریالی پاکستان را در ۱۰ بخش بررسی خواهیم کرد.

۱۰- تاریخچه

قاتل سریالی

اطلاعات بسیار کمی در مورد زندگی قبل از جنایات جاوید اقبال وجود دارد، قاتل سریالی که تعداد قربانیان او حتی تد باندی را به نیز به خجالت وا می دارد. باور عمده بر این است که اقبال در سال ۱۹۵۶ به دنیا آمده است هر چند برخی منابع این تاریخ را سال ۱۹۶۱ عنوان می کنند. او یکی از ۴ پسر و ششمین فرزند خوانده بود. پدرش، محمد علی موقال، تاجر و به شکل قابل توجهی ثروتمند بود. در سال ۱۹۷۸، اقبال در کالج اسلامی محل زندگی اش پذیرفته شده و در همان دوران تحصیل کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کرد. پدر اقبال چندین ویلا داشت و او کسب  و کار بازیافت فولاد خود را در همین ویلاها انجام می داد. به غیر از این اطلاعات زیادی دیگری در مورد مردی که به یکی از مخوف ترین قاتلین سریالی تاریخ تبدیل شد در دست نیست.

۹- ۱۰۰ کودک

Javed Iqbal

چیزی که باعث شد جاوید اقبال از دیگر قاتلین سریالی متمایز باشد تنها این نبود که وی جنایات خود را در پاکستان، کشوری که تعداد قاتلین سریالی در آن بسیار اندک است، مرتکب شده بود بلکه تعداد و غیرمعمول بودن قربانیان او بود که توجه بسیاری را جلب کرد. جاوید اقبال ۱۰۰ کودک را به قتل رساند، ه یکی کمتر و نه یکی بیشتر و برای این تعداد نیز دلیل خاص خود را داشت. اقبال بعدها و پس از دستگیری در بازجویی ها و مصاحبه های خود با غرور اعلام می کرد که می توانست ۵۰۰ بچه و حتی بیشتر را به قتل برساند اما در عدد ۱۰۰ متوقف شد زیرا به خودش قول داده بود که دقیقاَ ۱۰۰ کودک را بکشد و می خواست که به قولی که به خود داده بود وفادار بماند. وقتی که این قاتل سریالی دیوانه به عدد ۱۰۰ رسید دست از کشتارهایش برداشت که نشان از خونسردی، بی تفاوتی و حسابگر بودن شخصیت اقبال داشت.

۸- اتهامات

Javed Iqbal

تمامی سرنخ ها آنجا بود اما ظاهراً کسی به آن ها توجهی نداشت. بعد از بالا گرفتن کسب و کار اقبال، شایعات و اتهامات در مورد تجاوز، لواط و دیگر جنایات جنسی متوجه اقبال شد اما وی در تمام این مدت توانست از دستگیری و زندان فرار کند. او در سایه های جامعه پاکستان هولناک ترین جنایات جنسی را مرتکب می شد، درست همانجایی که مقامات پلیس پاکستان تمرکز داشتند. در نهایت یکی از اتهامات گریبانگیر اقبال شده و برای مدت طولانی به اتهام تجاوز وی را به پشت میله های زندان فرستاد هر چند او از بی گناهی اش در این ماجرا می گفت.

۷- فانتزی ها

Javed Iqbal

جاوید اقبال بعدها فاش کرد که مدت ها بوده در مورد قتل رویردازی می کرده است، از همان دوران کودکی. با این وجود وی پس از آزادی از زندان به شدت درگیر افکار آدمکشی شد. مادرش در دوران حبس او درگذشته و جاوید فکر می کرد که توسط پلیس در حق او ظلم شده است. جاوید و مادرش به شدت به یکدیگر نزدیک و وابسته بودند و مرگ مادر، جاوید را در مسیر خشم و عصبانیت از دنیا قرار داده و او بدترین راه ها را برای نشان دادن خشم خود انتخاب کرد. مطمئنیم که از این زمان به بعد جاوید اقبال کشتن دقیقاً ۱۰۰ کودک را مهم ترین تمرکز زندگی خود قرار داد. او بعدها گفت که می خواسته «صد مادر زاری کنند».

۶- نقشه دقیق

Javed Iqbal

نقشه انجام قتل های جاوید اقبال به طرز ترسناکی دقیق بوده و او پس از دستگیری این نقشه را با جزییات فراوان که برای قتل ۱۰۰ کودک ۶ تا ۱۶ ساله به کار گرفته بود تشریح کرد. او در آن زمان وارد کسب و کار جدیدی شد و آن عرصه بازی های ویدیویی بود که مشخص شد بهترین زمینه برای انجام قتل هایی که جاوید خیال انجام آن ها را داشت بود. تنها چیزی که او لازم داشت یک حقه هوشمندانه بود، حقه ای که بارها و برای مدت طولانی به آن فکر کرده بود. در طی یک بازی موش و گربه پیچیده و تاریک، اقبال شانس انجام بازی های ویدیویی را با تخفیف یا رایگان به کودکان پیشنهاد می داد. سپس مقداری پول را روی زمین سالن بازی رها کرده و منتظر می ماند تا یکی از کودکان آن ها را بردارد.

سپس بعد از مدتی اعلام می کرد که مقداری از پول هایش دزدیده شده و جیب همه کودکان حاضر در سالن را می گشت. سپس کودکی که پول ها را برداشته بود به اتاق پشتی می برد و به او تجاوز می کرد. ظاهراً در برخی از موارد او احساس بدی نسبت به این کار داشته و در مواردی به قربانیان خود اجازه می داد آنجا را ترک کنند و حتی پول ها را به آن ها پس می داد. در موارد دیگر آن ها را به ویلایش برده و در آنجا خفه می کرد. او همچنین در خیابان های لاهور پرسه می زد و پسران فقیزی که از خانواده هایشان فرار می کردند را شکار می کرد.

بیشتر بخوانید: طرز فکر قاتلین سریالی و علت جنایات آن ها؛ از «تد باندی» تا «جک درنده»

۵- نامه

Javed Iqbal

در برهه ای از دسامبر ۱۹۹۹، جاوید اقبال تصمیم می گیرد نامه ای نوشته و شرح جنایت هایش را با جزییات کامل در آن درج نماید و آن را برای اداره پلیس و یک روزنامه محلی ارسال نماید. او جزییات تمام جنایاتی که انجام داده بود را ثبت کرده بود، درست مانند همان کاری که بسیاری از قاتلین سریالی برای نوعی مرور تجربیاتشان انجام می دهند. حتی این تصمیم ظاهراً ناگهانی نیز در کمال خونسردی و محاسبه گرانه گرفته شده بود زیرا تعداد قتل های اقبال همانطور که به خود قول داده بود را به ۱۰۰ مورد رسانده و دیگر نیازی به افزایش این تعداد یا مخفی کردن جنایاتش نمی دید. او آماده شده بود که خودش را گیر بیندازد. او سعی نکرد هویت خود را مخفی کند بلکه یک اعتراف کامل و علنی را انتخاب کرد و تمامی جنایاتیش را به عهده گرفت. بدنبال دریافت این نامه عملیات پلیس برای شکار جاوید اقبال آغاز گردید اما او خود را در ۳۰ دسامبر در دفتر روزنامه Daily Jang تسلیم نیروهای پلیس کرد.

۴- دادگاه

قاتل سریالی کودکان

دادگاهی که چند ماه بعد از دستگیری صورت گرفت بسیاری را غافلگیر و حتی فراتر از آن، حیرت زده ساخت. جاوید اقبال خیلی واضح و با جزییات به جنایتاش اعتراف می کرد اما وقتی که زمان مواجهه او با مردم در دادگاه فرا رسید، اعترافاتش را پس گرفته و اعلام بی گناهی کرد. او اعلام کرد که دخالتی در ۱۰۰ مرگی که در نامه اش عنوان کرده نداشته است. او به توضیحاتی عجیب و غریب در مورد علت اعتراف دروغین خود دست زده و ادعا کرد که نامه را به عنوان ترکیبی از هنر و بیانیه سیاسی نوشته و در آن از داستان کودکان گمشده و فراری که تقریباً تمام قربانیان اقبال از آن ها بودند استفاده کرده است. جایگاه اجتماعی معمولی و ساده اقبال و ناشناخته بودن او باعث فرارش از قانون در این مدت طولانی شده بود. در دادگاه مدارک تصویری و خاطرات ۳۲ صفحه ای که او از قتل هایش در آن نوشته بود ارائه شد. بدین ترتیب سرنوشت جاوید اقبال به مقدار زیادی بسته شد.

۳- باقیمانده اجساد

قاتل سریالی کودکان

یادداشت ها دقیق اقبال در مورد هر کدام  از جنایت هایش در طول دادگاه به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گرفت که در آن ها فرآیند قتل تک تک پسربچه ها و سرنوشت اجساد آن ها به طرز بسیار دقیقی شرح داده شده بود. او توصیفات دقیقی از نحوه استفاده خود از خمره های پر از اسید هیدروکلریک (همان مایع اسیدی که جفری دامر نیز برای هدفی مشابه به کار گرفت) برای حل کردن اجساد قربانیان در شرح قتل هایش آورده بود. علاوه بر این دو خمره متعلق به اقبال نیز که هنوز بقایای اجساد قربانیان اقبال در آن ها قرار داشت توسط پلیس پیدا شده و این کشف مهر تایید دیگری بر گناهکار بودن جاوید اقبال بود. بعدها از اسید هیدروکلریک برای یک هدف شیطانی دیگر استفاده شد و آن اینکه قاتل سریالی پاکستانی به سرنوشت قربانیان خود دچار شود.

۲- همدستان جاوید اقبال

قاتل سریالی کودکان

به ندرت پیش می آید که قاتلین سریالی از همدست برای جنایات خود استفاده کنند اما این موضوع در مورد جاوید اقبال صحت داشت که نه یک بلکه ۳ همدست را در جنایاتش شریک کرده بود. مغز متفکر یکی از هولناک ترین قتل های سریالی این همه جنایت هولناک را به تنهایی انجام نداده بود. البته او از استخدام مردان بالغ برای این کار خودداری کرد زیرا می ترسید چنین مردانی او را لو دهند به همین دلیل به سراغ افرادی رفت که تحت تاثیر شیطانی او قرار بگیرند. او چنین شرایطی را در گروهی از پسران فراری یافت که با قربانیانش تفاوت داشتند. ساجد احمد تنها ۱۷ سال سن داشت اما همدست اصلی اقبال در جنایاتش بود. دو نفر دیگر نیز به جرم همدستی با اقبال به دادگاه کشانده شدند. محمد ندیم ۱۵ ساله در ۱۳ قتل گناهکار شناخته شده و برای هر قتل به ۱۴ سال زندان محکوم شد که در کل به ۱۸۲ سال بالغ می شد. محمد صابر نیز که هنگام برگزاری دادگاه تنها ۱۳ سال داشت نیز در کل به ۶۳ سال زندان محکوم گردید.

۱- محکومیت

قاتل سریالی کودکان

جاوید اقبال نیز مانند همدستانش گناهکار شناخته شده و خیلی زود حکم اعدام او صادر شد. بر اساس قانون شریعت اسلامی، قاضی حکم داد که جاوید نیز باید به همان شکلی که قربانیانش را به قتل رسانده مجازات شود، به شکلی بسیار هولناک که بسیاری بر این باورند اقبال سزاوار آن بوده است. مقرر شد که جاوید اقبال با همان زنجیری که قربانیانش را با آن خفه می کرد اعدام شود. بدنش باید به ۱۰۰ تکه تقسیم می شد، یک قطعه برای هر قربانی، و سپس در مقابل چشم والدین قربانیان در خمره ای از اسید هیدروکلریک گذاشته شود. اما این سرنوشتی بود که جاوید اقبال هیچ وقت فرصت تجربه آن را پیدا نکرد. در ۸ اکتبر ۲۰۰۱، جاوید اقبال و همدستش ساجد احمد که در سلول های مجاور به سر برده و انتظار اجرای حکمشان را می کشیدند با هم دست به خودکشی زدند. جنازه این دو در حالی که خود را با استفاده از ملافه های تختشان حلق آویز کرده بودند صبح زود در سلول هایشان پیدا شد. هیچگاه مشخص نشد که آیا این دو واقعاً خودکشی کرده یا نگهبانان زندان به خاطر جنایات هولناک این دو آن ها را به قتل رسانده بودند. ساجد و اقبال در هنگام مرگ به ترتیب ۲۰ و ۴۰ سال سن داشتند.

بیشتر بخوانید: با ۱۰ نفر از درنده خوترین قاتلین سریالی آدمخوار تاریخ آشنا شوید [قسمت دوم]

نوشته «جاوید اقبال»؛ مخوف‌ترین قاتل سریالی پاکستان و هیولایی که می‌خواست ۱۰۰ مادر را بگریاند اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.

متن آهنگ امیر حافظ نفسهام بنده به تو به تو و به وجود تو

۱ خرداد ۱۳۹۸
405 views
بدون نظر

این بار متن آهنگ (( نفسهام بنده به تو به تو و به وجود تو از امیر حافظ )) را آماده کردیم همچنین درادامه میتوانید متن آهنگ امیر حافظ نفسهام بنده به تو به تو و به وجود تو مشاهده کنید

(بیشتر…)

متن آهنگ آرین ابراهیمی دلم گیره توئه آره تقصیر توئه که هرچی میگذره

۱ خرداد ۱۳۹۸
431 views
بدون نظر

این بار متن آهنگ (( دلم گیره توئه آره تقصیر توئه که هرچی میگذره از آرین ابراهیمی )) را آماده کردیم همچنین درادامه میتوانید متن آهنگ آرین ابراهیمی دلم گیره توئه آره تقصیر توئه که هرچی میگذره مشاهده کنید

(بیشتر…)

از اول خرداد ۹۸ با پر مصرف‌ها برخورد می‌شود

۱ خرداد ۱۳۹۸
424 views
بدون نظر

سیل فروردین ماه، بحران آب در ایران را برای مدتی به تعویق انداخت و سدها و تالاب ها و رودها را سیراب کرد. اما همچنان، تهدید شماره ۱ ایران عصر ۱۴۰۰، کم آبی است که در کنار تداوم روند پیر شدن جامعه ایران، باید برای رفع این چالش، اقدامات راهبردی در دستور کار قرار بگیرد. از امروز اول خرداد، با پر مصرف ها برخوردمی شود.

پرمصرف‌ها طبق مصوبه دولت ،نه تنها شامل افزایش هفت درصدی بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت‌ماه شده‌اند بلکه از امروز (اول خرداد ۱۳۹۸) علاوه بر آن هفت درصد، ۱۶ درصد به بهای آب و برقشان اضافه خواهد شد. به این ترتیب پرمصرف‌ها ۲۳ درصد افزایش تعرفه خواهند داشت و قبوض برق و آب آن‌ها نیز ماهانه صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر گفته بود که در صورت صرفه جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان با انجام روشهای بسیار ساده و بدون کاهش سطح رفاه خانواده کاهش می یابد.

مشترکین خانگی را به دو دسته می توان تقسیم کرد. حدود ۲۷ میلیون مشترک خانگی زیر الگوی مصرف و یا مطابق الگو برق مصرف می کنند که ۷۵ درصد مشترکان در مناطق عادی و ۸۳ درصد مشترکین در مناطق گرمسیر در این محدوده قرار می گیرند.

اواسط سال ۹۷، رضا اردکانیان – وزیر نیرو – از به تصویب رسیدن طرح افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف در کمیسیون زیربنایی دولت خبر داد و هدف آن را تشویق مشترکان به خوش مصرفی عنوان کرد. درنهایت مصوبه دولت درباره «افزایش بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸» در ۲۰ فروردین‌ماهابلاغ شد.

هیأت وزیران در مصوبه‌ای به استناد مواد یک و سه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸ به وزارت نیرو اجازه داد تا متوسط تعرفه‌های آب و برق را از ابتدای اردیبهشت ماه امسال بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها هفت درصد افزایش دهد. در این راستا از ابتدای اردیبهشت‌ماه شاهد افزایش هفت درصدی بهای تعرفه آب و برق بودیم.

هم‌چنین اعلام شده بود از ابتدای خردادماه ۹۸ نیز با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می‌شود که از امروز (اول خردادماه) نیز شاهد کلید خوردن این پروژه از سوی دولت هستیم.

الگوی مصرف چگونه است؟

میزان الگوی مصرف اینگونه است که برای مشترکان عادی ماهانه ۳۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق در ماه و الگوی مصرف برای ماه‌های گرم است و ۶۰۰ کیلووات ساعت برای دو ماه مصرف است، حال اگر مشترکی کمتر از این عدد مصرف کند، خوش‌مصرف و بالاتر از این عدد باشد، پرمصرف محسوب می‌شود.

تعرفه‌های آب و برق باید واقعی شوند

یک کارشناس انرژی و معاون سابق برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر این‌که اصلاح تعرفه‌های آب و برق یک فرآیند ضروری است، گفته بود که هر چقدر اجرای این فرآیند دیرتر انجام شود، به مصرف کننده این علامت داده می‌شود که میزان مصرف را افزایش دهد. درحالی که در شرایط فعلی با توجه به شرایط آب و هوایی کشور مصرف انرژی به این صورت اصلاً به صلاح نیست.

وی بر لزوم اصلاح تعرفه‌ها و حرکت به سمت قیمت‌های واقعی تاکید کرد و گفت: تعرفه‌ها باید طوری اصلاح شوند که قیمت‌ها به تدریج به قیمت‌های واقعی نزدیک شوند.

اصلاح تعرفه دارای دو بعد اقتصادی و اجتماعی است

رعایت سبد درآمدی مردم و توجه به مباحث اجتماعی برای  الگوی مصرف هم اهمیت دارد. سوی دیگر این ماجرا این است که اصلاح تعرفه‌ها بدون رعایت سبد درآمدی مردم و بدون توجه به مباحث اجتماعی قابل قبول نیست. به عبارت دیگر اصلاح تعرفه یک امر فقط اقتصادی نیست و یک سوی دیگر آن اجتماعی است و باید بهمؤلفه اجتماعی آن بیش‌تر توجه شود تا جامعه راغب باشد، همچین اتفاقی رخ دهد. در این صورت مشارکت لازم را خواهد داشت.

بخشی از درآمدهای کشور صرف هزینه‌های مصارف آب و برق می‌شود، این درحالی است که پرمصرف‌ها از این یارانه استفاده می‌کنند در صورتی که مردم عادی (مثل کسانی که خودرو ندارند تا از یارانه بنزین لیتری ۱۰۰۰ تومان که از هر لیتر آب هم ارزان تر است استفاده کنند) جامعه از این یارانه استفاده نمی‌کنند.

الگوی مصرف

سایت وزارت نیرو، مرجع رسمی دریافت اطلاعات درباره الگوی مصرف آب و برق و پاسخ به سوالات هموطنان است

به نظر می رسد که دولت حتماً باید گام‌هایی در این جهت بردارد که یارانه‌های پنهانی که به اقشار خاص داده شود به یارانه‌های واقعی تبدیل شود تا اقشار آسیب‌پذیر بتوانند از آن استفاده کنند. در بسیاری از نقاط دنیا این برنامه‌ها انجام شده است و الگوهایی وجود دارد که می‌تواند با رعایت مباحث اجتماعی این اصلاح را انجام دهد.

از امروز اول خرداد ۹۸، مراقب  مصرف آب و برق باشید تا شگفت زده نشوید! هر سوالی درباره الگوی مصرف دارید از وزارت نیرو بپرسید. وزارت نیرو در سال ۹۸،  کارآموز جذب می کند. قابل توجه دانشجویان مکانیک، برق و. . .

نوشته از اول خرداد ۹۸ با پر مصرف‌ها برخورد می‌شود اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.

اولین واکنش‌ها به «روزی روزگاری در هالیوود»، فیلم جدید کوئنتین تارانتینو و جدیدترین تریلر

۱ خرداد ۱۳۹۸
322 views
بدون نظر

واکنش ها به جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو با نام «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) پس از به نمایش درآمدن فیلم در جشنواره کن به فضای آنلاین کشیده شده است. تابستان امسال، کارگردان صاحب سبک و برنده جایزه اسکار با فیلمی دیگر بازخواهد گشت که به نظر می رسد دستکم به اندازه فیلم هایی قبلی که تارانتینو ساخته متفاوت و جاه طلبانه خواهند بود. بعد از پرداختن به ژانر جنایی، جنگ جهانی دوم و تریلرهای انتقامی، تارانتینو اکنون لنزهایش را به سمت خود صنعت فیلمسازی چرخانده است.

Once Upon a Time in Hollywood

«روزی روزگاری در هالیوود» که داستان آن در سال ۱۹۶۹ رخ می دهد، ماجراهای دو دوست قدیمی را روایت می کند که یکی ستاره ای تلویزیونی افول کرده و دیگری بدلکار همیشگی اوست و در شرایطی که صنعت سینما و هالیوود در حال تغییر است می خواهند به شهرت سابق خود برسند. با توجه به استعدادهایی که در پشت و جلوی دوربین قرار دارند (تارانتینو به عنوان کارگردان و آل پاچینو، لئوناردو دی کاپریو، برد پیت و مارگو رابی به عنوان بازیگر)، فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» مورد  انتظارترین فیلم سال ۲۰۱۹ است.

Once Upon a Time in Hollywood

هیجان برای دیدن این فیلم وقتی افزایش یافت که فیلم تارانتینو برای رقابت در بخش مسابقه جشنواره کن ۲۰۱۹ انتخاب شد، همان جایی که ۲۵ سال پیش برای تارانتینو و فیلم «داستان های عامه پسند» (Pulp Fiction) برنده جایزه نخل طلایی بهترین فیلم شد. اکنون که فیلم جدید تارانتینو به نمایش درآمده، واکنش ها به آن در فضای آنلاین آغاز شده است. بسیاری از کسانی که در جشنواره کن حضور داشته و فیلم را دیده اند سعی کرده اند بر اساس درخواست تارانتینو، داستان فیلم را اسپویل نکنند. برخی از این واکنش ها چنین بوده است.

Once Upon a Time in Hollywood

«روزی روزگاری… در هالیوود- شک برانگیز ار لحاظ تاریخی و بی نظیر از لحاظ داستانی. کوئنتین تارانتینو فرم خود را در فیلم پیدا کرده که می تواند برنده نخل طلایی یا بهترین انتخاب تماشاگران شود یا شاید هر دو. هیجان انگیز، بحث برانگیز، کمیکال سیاه، شاهکاری به شدت تکان دهنده».

«روزی روزگاری در هالیوود: تارانتینو شوخی نمی کرد وقتی می گفت که این فیلم نزدیک ترین فیلم او به داستان های عامه پسند است. او در این فیلم با بازیگران متعدد و خطوط داستانی بازی می کند و در نهایت برای یک پایان جذاب و تاثیرگذار آن ها را به هم وصل می کند».

«صحبت های بسیار بسیار داغی در مورد فیلم جدید تارانتینو در راه است اما مشکلی نیست که برای مدتی دیگر منتظر بمانم. می دانم بسیار آرام تر از آن چیزی است که انتظار داشتم و دی کاپریو فوق العاده، بامزه و رقت انگیز است. از بقیه دیگر می گذرم».

بیشتر بخوانید: ژست های متفاوت «لئوناردو دی کاپریو» و «کامیلا مورونه» در حاشیه فستیوال کن

Once Upon a Time in Hollywood

«روزی روزگاری در هالیوود کمدی سیاه فوق العاده کوئنتین تارانتینو یک برداشت رستگارانه پالپ فیکشنی از کابوس مانسون است: شوکه کننده، تکان دهنده، فیلم برداری شده به شکلی حیزت انگیز در رنگ های سلولوئید آبی آسمانی و طلایی غروب آفتاب».

«خندیدم. به نفس نفس افتادم. حیرت زده شدم. رومن پولانسکی چه فکر خواهد کرد؟ مشتاقانه موافقم که نباید توئیتی اسپویل کننده داشته باشم. تارانتینو چکامه ای است در مورد معصومیت از دست رفته هالیوود در حالی که موذیانه می گوید چنین معصومیتی از ابتدا وجود نداشته است».

«روزی روزگاری در هالیوود بسیار باشکوه، به سبک موذیانه ای آرام، تاثیرگذار و بی نظیر است. فیلمی که تارانتینو برای ساختن آن به دنیا آمده است. دنیا در گرگ و میش کوئنتین تارانتینو مکان رنگارنگ تری است. نمایش دوم، لطفاً».

Once Upon a Time in Hollywood

تمام کسانی که کارهای تارانتینو را دنبال کرده اند، این چند کامنت و نظر در رسانه های اجتماعی چیز عجیب و غیرمنتظره ای نیست. این کارگردان همواره جسور بوده و سبک فیلمسازی خلاقانه بسیار منحصربفردی داشته است. به نظر می رسد که «روزی روزگاری در هالیوود» نیز خیلی از چیزهایی که مخاطبان از فیلم تارانتینو انتظار داشته اند را در خود دارد. بسیاری از بینندگان از چیزی که دیدند لذت بردند و از بررسی هوشمندانه تارانتینو از صنعت فیلمسازی و ادای احترام به عصری سپری شده به سبک خاص خود به شدت راضی بودند.

Once Upon a Time in Hollywood

البته برخی گفته اند که قسمت هایی از داستان فیلم جدید تارانتینو تفرقه افکن و بحث برانگیز است که البته برای فیلم های این کارگردان موضوع تازه و غیرمنتظره ای به شمار نمی آید. باید تا ماه جولای صبر کنیم تا نتیجه نهایی را ببینیم اما همه کسانی که تاکنون موفق به دیدن فیلم شده اند اجماع دارند که «روزی روزگاری در هالیوود» احساسی ترین و مسحور کننده ترین فیلم اوست. آخرین تریلر منتشر شده از فیلم رابطه گرم و شیمی دوست داشتنی بین شخصیت های دی کاپریو و پیت را نشان می دهد که می تواند نقش مهمی در جذب مخاطبین داشته باشد. روی هم رفته به نظر می رسد که «روزی روزگاری در هالیوود» یک انفجار پرانرژی داستانی تقویت شده با بازی های خارق العاده، طراحی تولید بی نظیر و دیالوگ ها پرمعنا و عمیق بیشتر به سبک تارانتینویی است.

بیشتر بخوانید: خوفناک ترین و مرگبارترین فرقه های مذهبی تمام طول تاریخ را بشناسید

نوشته اولین واکنش‌ها به «روزی روزگاری در هالیوود»، فیلم جدید کوئنتین تارانتینو و جدیدترین تریلر اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.

کدام یک از نان‌های مرسوم ایران بهترین انتخاب برای مصرف است؟

۱ خرداد ۱۳۹۸
473 views
بدون نظر

متداول‌ترین انواع نان‌های مصرفی ایران شامل نان بربری، سنگک، لواش و تافتون است که با توجه به شرایط بدنی فرد می‌تواند اثرات متفاوتی در او ایجاد کند.

یعنی در واقع، مواد تشکیل دهنده‌ی نان‌ها در کیفیت آنها نقش بسیار مهمی دارد. به‌طوریکه نان اگر حاوی سبوس باشد به مراتب اثرات مثبت آن بر سلامتی خیلی بیشتر از نان‌های فاقد سبوس است. نان‌های فاقد سبوس ارزش غذایی کم دارند و می‌توانند چاق کننده باشند. همچنین اثرات نامطلوبی همچون چاقی، کاهش املاح بدن و عناصری مانند کلسیم، منیزیم، روی، آهن در پی دارد که این عوامل خود می‌توانند زمینه ساز بروز بیماری‌های دیگر شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود از مصرف اینگونه نان‌ها پرهیز شود.

معرفی انواع نان در ایران و مقایسه آنها با هم 

چنانچه مصرف نان به طور متوسط یا کم باشد اثر بخشی غذایی آن نیز در حد متعادل است. اما چنانچه مصرف نان خیلی زیاد باشد به دلیل مقدار زیاد نشاسته‌ی آن حتی با وجود سبوس، می‌تواند اثرات چاق کننده قابل توجهی بدنبال داشته باشد.

نان‌های فاقد سبوس به طور بالقوه می‌تواند موجب یبوست، انواع سرطان‌های معده و روده و رفلاکس شود. البته افزودن برخی از مواد مانند کنجد و سیاه دانه به ارزش غذایی تمامی نان‌ها می‌افزاید و موجب افزایش چربی مفید بدن می‌شود و در واقع ایمنی نان را ارتقا می‌بخشد.

کدام یک از نان‌های مرسوم ایران بهترین انتخاب برای مصرف است؟

مهمترین اثر و ارزش‌ نان‌ها بر مبنای میزان سبوس آنهاست. به همین خاطر در زیر نان‌های متدوال و اثرات آنها روی سلامتی را برشمرده‌ایم.

نان سنگک

این نان، با شکل مخروطی، روی سنگ‌های داغ تهیه می‌شود و تنها نان سنتی ما است که با شعله نیمه مستقیم طبخ می‌شود. نان سنگک به دلیل داشتن سبوس کافی و شرایط مناسب طبخ آن بهترین انتخاب برای مصرف است.

نان بربری

این نان معمولا با ظاهری بیضی در دسترس قرار می‌گیرد به دلیل مواد تشکیل دهنده و شرایط پخت سریعا تازگی خود را از دست می‌دهد از نظر ارزش غذایی و میزان سبوس نان بربری در مرتبه دوم قرار می‌گیرد.

نان تافتون

نانی با شکل مدور، که از لحاظ ضخامت کمتر از نان بربری و سنگک است و به همین جهت دیرتر تازگی خود را از دست می‌دهد. از نظر ارزش غذایی نان تافتون و نان بربری در یک مرتبه قرار می‌گیرند و ارزش غذایی تقریبا یکسانی دارند.

نان لواش

شکل ظاهری آن انواع مختلف و معمولا به صورت دایره‌ای یا بیضی است. از لحاظ ضخامت، بسیار نازک است و به همین دلیل می‌توان مدت زمانی آن را نگهداری کرد اما از لحاظ ارزش غذایی در حد بسیار پایینی قرار دارد و در رده بندی نان‌ها در مرتبه پایین‌ترین قرار دارد و فاقد سبوس است.

لازم است یادآور شویم مقدار استاندارد نان برای هر فرد ۲-۳ تکه است که به طور تقریبی یک کف دست را می‌توان برای آن تعریف کرد (ابعاد حدودی ۱۰×۱۰ سانتی‌متر) که این مقدار با توجه به ضخامت نان کم یا زیاد می‌شود.

کدام یک از نان‌های مرسوم ایران بهترین انتخاب برای مصرف است؟

نان سنگگ

بیات شدن نان

علت زود بیات شدن نان به نحوه نگهداری آن بستگی دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود مصرف‌کنندگان به اندازه نیاز روزانه خود نسبت به خرید نان اقدام کنند و در صورت خرید برای چند روز باید در هنگام خرید نان از سفره‌های پارچه‌ای بهره ببرند و پس از اینکه نان کاملا خنک شد آن را در کیسه های پلاستیکی و در فریزر نگهداری کنند تا زود بیات نشود و قابل مصرف باشد.

برای نگهداری نان در فریزر لازم است نان خریداری شده کاملا خنک شود، به قطعات کوچک و مناسب تقسیم گردد و پس از قرار دادن در کیسه‌های پلاستیکی مناسب در حداقل زمان ممکن به فریزر انتقال یابد.

برای مصرف نیز مقدار مورد نیاز را از بسته خارج کنید و برای خروج از حالت انجماد در بسته پلاستیکی و در محیط اتاق یا آشپزخانه قرار دهید. بهتر است درب بسته نان به صورت باز باشد تا رطوبت محتوی بسته اجازه خروج داشته باشد.

اگر نان قبل از بسته‌بندی خنک نشود، به دلیل تعریق رطوبت موجود در نان، پوسته نان بسته‌بندی شده حالت خیس و مرطوب به خود می‌گیرد و محیطی مناسب برای رشد کپک ایجاد خواهد شد. علاوه بر این باعث بیات شدن زودرس، افزایش ضایعات نان و ایجاد بیماری گوارشی می‌شود.

کدام یک از نان‌های مرسوم ایران بهترین انتخاب برای مصرف است؟

نان تافتون سنتی

ویژگی‌های نان خوب

ویژگی‌های نان خوب شامل موارد زیر می‌شود:

۱ – گندم بیشتر از ۴ ماه در انبار نمانده باشد.

۲ – کمترین سبوس‌گیری انجام شده باشد.

۳ – ورآمدن خمیر طبیعی و بدون استفاده از جوش شیرین باشد.

۴ – از زمان خمیرگیری تا پخت حداقل ۲ ساعت گذشته باشد.

هر چه میزان سبوس‌گیری پایین‌تر باشد نان از لحاظ ارزش غذایی کیفیت بهتری را خواهد داشت.

نوشته کدام یک از نان‌های مرسوم ایران بهترین انتخاب برای مصرف است؟ اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.